• Úvod

    Kurz Designové myšlení pro knihovníky vás vítá!
  • Téma 3

    3. Krok první: Specifikujeme cíl


    V dalším modulu kurzu se zabýváme prvním a často podceňovaným krokem v procesu designového myšlení - jde nám o specifikaci zadání, než úkol začneme řešit. Na příkladu České pošty si ukážeme, proč je důležité mít jasný cíl. Dále se podíváme na to, jak specifikují cíl vojáci a proč je dobré se řídit trojicí známou z projektového řízení.

     Co byste se měli v tomto týdnu naučit? 

    • Pochopit, že bez dobrého zadání nebude dobrý design
    • Nehonit moc zajíců najednou a dělat radši menší kroky
    • Udělat Velitelův záměr, Pohlednici z cíle a Projektovou trojici
    • Dozvědět se něco víc o České poště a jejím prodeji zlata

    Kolik času vám zabere studium tématu

    • průchod prezentací zabere 45 min., studium základní literatury asi 5 hodin
    • vypracování zadání z Laboratoře asi 30 min.

    Základ aneb To nejpodstatnější

    Zase je tady prezentace a i tady to nestačí. Proto jsou pod ní hlavní zdroje, aspoň jeden určitě přečtěte.

    Další základní čti-wo

    Doporučujeme!Při přípravě prezentace jsme se opírali hlavně o knihu Made to Stick bratrů Heathových. Česky zatím nevyšla, ale slovensky ano, jako Nápad za milión. Pokud se vám celá kniha číst nechce, přečtěte aspoň 7 principů dobrého designérského zadání od Webdesigner Depot (anglicky).

    Další zdroje, které vám rozšíří obzory

    Good to Great, skvělá kniha.Hodit by se vám také mohl přehled projektového řízení nazvaný Projektový management podle IPMA a knížka Jima Collinse a jeho týmu Jak z dobré firmy udělat skvělou? Ta pojednává o tom, že výjimečná organizace nepotřebuje siláckého lídra. Potřebuje člověka, který vytyčí cíl, který je dostatečně konkrétní a ambiciózní, a pak neúnavně dbá o jeho dosažení.

    A jako vždy, ani zde nesmí chybět videa. Na prvním je návod, jak dělat tzv. design brief, neboli zadání pro designéra. Na druhém je animovaný souhrn toho nejpodstatnějšího z Collinsovy knihy.

    Laboratoř č. 3

    Připraveni na další výzvu v podobě Laboratoře? Zkuste udělat Design Brief.

    Téma 2Téma 4