• Úvod

    Kurz Designové myšlení pro knihovníky vás vítá!
  • Téma 4

    4. Krok druhý: Zkoumáme


    Čtvrtý modul se zabývá jednou ze stěžejních věcí při designovém myšlení - výzkumem. Položíme si otázku, proč je výzkum důležitý a jak si ověřit, že lidé skutečně myslí to, co říkají. Příklad žlutého walkmanu nám pomůže lépe porozumět tomu, že to tak nemusí vždy být.

    Co byste se měli v tomto týdnu naučit? 

    • Vidět, že výzkum nejsou jen dotazníky, ale také rešerše, rozhovory a pozorování
    • Uvědomit si, že to, co lidé dělají, nemusí být to, co dělají
    • Dozvědět se, jak to dopadlo se žlutým walkmanem

    Kolik času vám zabere studium tématu

    • průchod prezentací zabere 30 min., studium základní literatury asi 3 hodiny
    • vypracování zadání z Laboratoře asi 40 min.

    Základ aneb To nejpodstatnější

    I tentokrát na vás čeká prezentace, ale ani tentokrát to nebude úplně stačit, takže jsme pod ní připravili zajímavé počtení.

    Další základní čti-wo

    Skvělé služby nejsou úplně o výzkumu, ale drží se designového myšlení.Dnes vám doporučíme knihu Skvělé služby. Ta se netýká pouze výzkumu, ale rozhodně se, zejména její druhá část, zabývá netradičními metodami. 

    Pokud nebudete mít čas na celou knihu, proběhněte alespoň přehled 100metod.cz, které připravuje Laďka Suchá z KISKu.

    Další zdroje, které vám rozšíří obzory

    Shiny Happy Users začíná příběhem o medvědovi.Zdrojů o výzkumu je hromada, takže vám vybíráme jen ty, které se nám zdají nejlepší. Martin Kopta nám doporučil knihu Shiny Happy Users (anglicky), což je sbírka krátkých esejů o tom, jak a proč dělat uživatelský výzkum. Ke stažení zdarma zde

    Skvělý přehled metod udělal také americký LUMA Institut, jeho publikaci Innovating for People (anglicky, jednu kopii máme na KISKu) najdete zde

    A jako obvykle ještě dvě videa (druhé pouze anglicky):

    Laboratoř č. 4

    Připraveni na další výzvu ? Dneska bibliobox a zatraktivnění knihovny!

    Téma 3Téma 5