• Úvod

    Kurz Designové myšlení pro knihovníky vás vítá!
  • Téma 9

    9. Krok sedmý: Vyhodnocujeme


    Posledním krokem v procesu designového myšlení je vyhodnocení výsledků. 

    Co byste se měli v tomto týdnu naučit? 

    • Nejsilnější stránkou Student Agency nejsou nadprůměrné služby
    • Dotazníky vám pomohou udržet kvalitu
    • Proč byste neměli poslouchat, co zákazníci chtějí, ale jak to chtějí

    Kolik času vám zabere studium tématu

    • průchod prezentací i s videem na konci zabere 70 min., studium základní literatury asi 3 hodiny
    • vypracování zadání z Laboratoře trvá asi 60 minut

    Základ aneb To nejpodstatnější

    Tentokrát je důležitá zejména prezentace a jedna kniha od Tony Ulwicka.

    Další základní čti-wo

    Ulwickova kniha zatím není česky.Pro hlubší porozumění tématu hodnocení úspěchu a neúspěchu inovací doporučujeme zejména knihu, kterou zmiňujeme v prezentaci. Jmenuje se What Customers Want (pouze anglicky) a zabývá se otázkou, proč nestačí se zákazníků ptát na to, co chtějí. Tony Ulwick v ní ukazuje, že je důležité inovace hodnotit podle toho, jak v očích zákazníků splňují nejdůležitější kritéria posuzování. Jde o to, co pro zákazníky služba či produkt dělá (jobs to be done), nikoli o to, jak by to mělo vypadat (klasický feedback).

    Další zdroje, které vám rozšíří obzory

    Pokud se vám nechce číst celá kniha, doporučujeme tento webinář Tony Ulwicka, v němž se dozvíte vše podstatné:

    Laboratoř č. 9

    Poslední laboratoř nás zavede do historie mobilů. Pokusíme se také vystopovat nejdůležitější kritéria hodnocení knihoven.

    Téma 8Téma 10