• Úvod

    Kurz Designové myšlení pro knihovníky vás vítá!
  • Téma 7

    7. Krok pátý: Vybíráme řešení


    Máme za sebou prototypování, takže víme, co u zákazníků s velkou pravděpodobností uspěje. K tomu, abychom mohli udělat další krok, se musíme rozhodnout, na jakého koně vsadit.

    Co byste se měli v tomto týdnu naučit? 

    • Jak hodnotit myšlenku očima investora
    • Spočítat obchodní případ
    • Vědět, že někdy to je tak rychlé a intuitivní, že tenhle bod úplně minete

    Kolik času vám zabere studium tématu

    • průchod prezentací i s videem na konci zabere 30 min., studium základní literatury asi 4 hodiny
    • vypracování zadání z Laboratoře trvá asi 40 minut

    Základ aneb To nejpodstatnější

    Takže jako vždy nejprve prezentace. Pár doplňujících zdrojů najdete jako vždy pod ní.

    Další základní čti-wo

    Business Model Generation česky jako Tvorba business modelů.Vyhodnocování nápadu se věnu celá řada příruček a metod. My máme nejradši tu, která se jmenuje Lean Canvas. Základy jí položila kniha Business Model Generation, která vyšla česky jako Tvorba business modelů. Do současné formy ji pak dovedlo sloužení s metodologií štíhlých startupů, kterou razili Eric Ries a Ash Maurya. K hodnocení se používá šablona, která na několika základních částech popíše vše, co byste měli zvážit před posunutím prototypu do praxe. Krátkou příručku v angličtině i se šablonou najdete zdarma zde.

    Další zdroje, které vám rozšíří obzory

    Lean Startup se dobře čte.Klidně si přečtěte něco od Erica Riese či Ashe Mauryi. Třeba Running Lean nebo Lean Startup. Pokud je na vás Lean Canvas příliš složitý či dlouhý, doporučujeme knihu Skvělé služby, kde je popsán nástroj o poznání jednodušší, ale neméně užitečný - obchodní případ neboli Business Case.

    A tady je krátké shrnutí toho, jak pracovat s Business Model Canvasem a k čemu to je dobré (v angličtině):

    Laboratoř č. 7

    Spočítáme si ekonomickou životaschopnost našich návrhů.

    Téma 6Téma 8